فیل نامه شماره 2

فیل نامه شماره 2

 

وقتی نیروهای سازمان متوجه می شوند حقوق یک نیروی جدید از آنها بیشتر است، ممکن است احساس ناراحتی، نارضایتی و حتی خشم کنند. این احساسات می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

– حس بی عدالتی: نیروهای سازمان ممکن است احساس کنند که حقوق آنها با توجه به تجربه، مهارت و عملکردشان عادلانه نیست.
– حس نادیده گرفته شدن: نیروهای سازمان ممکن است احساس کنند که تلاش های آنها توسط مدیریت دیده نمی شود و به آنها اهمیت داده نمی شود.

این احساسات می تواند عواقب منفی زیادی برای سازمان داشته باشد، از جمله:

– کاهش انگیزه و بهره وری کارکنان
– افزایش غیبت و ترک خدمت کارکنان
– گسترش فضای منفی در سازمان

برای مدیریت این شرایط، سازمان ها باید اقداماتی را انجام دهند تا چنین فضای ناراحت کننده ای را برای کارکنان بهبود دهند. این اقدامات می تواند شامل موارد زیر باشد:

1. ایجاد یک نظام حقوق و دستمزد نظامند
2. شفاف سازی سیاست های حقوق و دستمزد
3. راه اندازی نظام ارزیابی عملکرد
4. توسعه فضای رشد و پیشرفت برای کلیه کارکنان
5. معارفه کامل نیروهای جدید

در اینجا لازم است چند نکته هم برای کارکنانی که متوجه می شوند حقوق یک نیروی جدید از آنها بیشتر است ارائه شود:

– احساسات خود را مدیریت کنید: مهم است که احساسات خود را به طور سالم مدیریت کنید. صحبت با یک دوست، همکار، یا مشاور می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را به درستی پردازش کنید.

– واقع بین باشید و از قضاوت زودهنگام بپرهیزید: وقتی با چنین شرایطی روبرو می شوید، در ابتدا سعی کنید با منطق خود موضوع را تحلیل کنید، نه با احساس. شاید فرد جدید دارای شاخص های ممتازی باشد که دلیل بیشتر بودن حقوق اوست. قضاوت عجولانه ممکن است راه تفکر صحیح و واکنش عاقلانه را برای شما مسدود کند.

– با مدیریت صحبت کنید: اگر احساس می کنید که حقوق شما عادلانه نیست، با مدیریت صحبت کنید. به طور منطقی و حرفه ای توضیح دهید که چرا احساس می کنید که حقوق شما ناعادلانه است.

عدالت در سازمان فرشی است که تار آن را عملکرد کارفرمایان و پود آن را عملکرد کارمندان تشکیل می دهند. اگر این تار و پودها به هم خوب بافته نشده باشند، ظاهر این فرش (عدالت سازمانی) زشت خواهد بود.

(امیر نیک خواه)

تصویر از فیلم : Get Out

#فیلنامه #امیرنیکخواه #مشاور #مشاوره #مدیریت #سازمان #منابع_انسانی #حقوق #عدالت_سازمانی #رشد


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/amirnikk/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

پاسخ دهید